Článek: Fler, kreativní svět s nekreativními tvůrci – Místo, kam už nikdy víc
Nerad píšu negativní recenze na něco, nebo někoho. Co se prodejního místa Fler týče, mi to ale nedá a musím se podělit o svůj pocit a zkušenost.
Prodejní portál Fler nejspíš znají všichni a nemusím ho nijak blíže specifikovat. Ve zkratce se jedná o stránky pro malé a rukodělné prodejce, kteří se chtějí pochlubit svými výrobky a prodat je. Je to myšlenka dobrá, ale celý to má hned několik velkých MÍNUS. Sám jsem na Fleru působil několik let a po několikaleté zkušenosti, kdy mi byl dnes účet zrušen, bez udání jakéhokoliv vysvětlení a řádného důvodu, bych Fler nikomu nedoporučil. V následujících bodech vám zkusím popsat pár věcí, které jsou ony mínusové.
Nepřehledné uživatelské prostředí
Pokud se na Fler registrujete jako prodejce, tak se možná trochu zděsíte a osypete. Vaše uživatelské rozhraní, jakožto prodejci, se totiž změní v chaos. Čeká na vás asi milion „menu“, nekonečno vyplňování nesmyslných údajů. Stejně tak to platí pro přidávání nových produktů a výrobků, kdy vyplňujete snad nekonečno kategorií, ve kterých bych řekl, že má samotný Fler trochu nepořádek, protože jsou kategorie, které jsou totožné a naopak je mnoho zásadních kategorií, které chybí. Celé uživatelské rozhraní (a nejen to) bych přirovnal k jedné velké a nechutné BYROKRACII.
Přeprodávání zboží je sice ZAKÁZÁNO! Ale také podporováno.
Že si předchozí věta protiřečí? Ano, stejně jako celý Fler. Na Fleru je zakázáno přeprodávat zboží z druhé ruky, což je celkem logické, když je portál zaměřený na prodej rukodělných výrobků. Není ovšem vůbec žádná výjimka, že se s přeprodejci setkáte. Fler dělá to, že s prodejci zveřejňuje něco jako rozhovory, nebo vyzdvihuje nejlepší prodejce. Pokud se na tohle zaměříte, tak zjistíte, že se ve valné většině jedná právě o prodejce, kteří neprodávají své zboží, ale zboží nakoupené jinde a prodávané na Fleru. Často se jedná o prodejce s oblečením.
Pokud máte problém, jdete na černou listinu
Na Fleru je zakázáno psát své kontaktní údaje, či odkazy na své webové stránky. Je ovšem povoleno u svých výtvarných děl psát své jméno. Pokud se podíváte na mé pohlednice, které mám zde ve svém eshopu a měl jsem je i na Fleru, tak je na pohlednicích uvedeno mé jméno, ovšem jako webová stránka. Jelikož není vhodné na pohlednici, abych psal svůj podpis, tak mám uvedenou svou webovou stránku malým písmem zezadu pohlednice. A jelikož je mé umělecké jméno totožné s pojmenováním mojí webové stránky, tak v tom nevidím problém. Naopak jako umělec, mám právo označit svojí výtvarnou práci jakýmkoliv způsobem a je tedy diskutabilní zákaz, který Fler ve svých podmínkách uvádí. Tohoto označení na pohlednicích si všiml někdo z Fleru (takzvaný Fler šerif) a pohlednice mi byly z prodeje na Fleru smazány. Celé tohle vedlo posléze ke smazání mého účtu na Fleru.
Jednak bych chtěl upozornit na skutečnost (a upozorňoval jsem i administrátory), že jejich kontaktní formuláře nefungují a je takřka nemožné se s někým na Fleru spojit. Samozřejmě jsem chtěl diskutovat o stažení pohlednic z prodeje. Pracně jsem našel kontakty na administrátory webu prohledáváním googlu. Gólem tohohle všeho bylo, neadekvátní odůvodnění ze strany Fleru a následně jsem svými připomínkami asi urazil hrdost administrátorů a ti mi začali lustrovat i ostatní produkty. BEZDŮVODNĚ. Například mi zmizel z prodeje obraz. Důvodem prý byla rozmazaná fotka a nebylo údajně poznat, co nabízím (LEŽ). Takto to pokračovalo další tři dny, kdy mi admini z Fleru vysloveně srali na hlavu a snažili se můj obchod potopit. Když jsem vznesl další námitku na jejich neadekvátní chování, tak mi byl účet prostě smazán. A to s odůvodněním opakovaného porušení pravidel na Fleru. Připomínám, že jsem na Fleru byl od roku 2011 a nikdy nebyl problém. Do doby, než jsem chtěl slušně diskutovat.
Nesmyslné provize Fleru a lživý údaj v podmínkách
Pokud se rozhodnete na Fleru prodávat, tak zjistíte, že si Fler bere provize z každého prodaného zboží. A to tak, že už když přidáváte na Fler zboží, tak vám naskočí konečná cena s provizí, kterou si Fler k vaší ceně přidá. Příklad: Prodával jsem jednu ze svých ilustrací za 495 korun. Konečná cena s provizí, kterou si přihodil Fler činila (tuším) 553 korun. Nechci nic říkat, ale je to sprostý. Chápu, že z něčeho Fler živ být musí, ale takovéto provize jsou celkem neadekvátní a troufnu si říct, že sprosté. Pochopil bych, že si budou z každého prodaného výrobku brát 5 korun. Už chápu, proč se Fler pyšní největšími obraty. Každopádně je tu jedna velká lež.
V podmínkách Fleru je uvedeno, že kupující při koupi zboží neplatí Fleru žádnou provizi. Lež jak Babylonská věž a víc to asi nemusím komentovat
A takových lží, chyb, nepravd a úpravách podmínek podle toho, jak se jim to hodí, bych našel na Fleru jistě mnoho. Tak nějak se jimi ale už nechci zabývat. Svoje srdíčko jsem si právě vylil a jsem spokojený. Ukřivděný, ale spokojený. Nehledě na to jsem jim tímto článkem prokázal dost velkou laskavost, protože i negativní reklama je reklama. A tak jim přeju, aby se klidně udusili všema prachama, které rejžují na prodejcích, kteří se snaží něco hezkého a užitečného tvořit. Myslím, že jednou přijde doba, kdy Fler svým jednáním narazí plnou parou do zdi, tak jako narazil Titanic do ledovce.
Zdravím vás. Musela jsem se zasmát, mám úplně stejnou zkušenost. Byla jsem úspěšný prodejce na Fleru, každý den jsem si platila Fler Show, provize jako kráva.. Ale když jsem se ozvala, že Fler nedělá žádnou reklamu, nezískava nové zákazníky, byl problém, postupně jsme se pohádali se adminem , či „šerifem“ a zrušili mi profil. V sekundě.
Prostě hrozní kreténi to tam vedou, raději si založit vlastní eshop, škoda dávat tolik práce a snahy do budování něčeho, co vám může někdo v sekundě smazat. Já tam byla pět let. Škoda času..
To mě mrzí. Jak času, tak peněz a úsilí. Proto já jsem si k blogu přidal i eshop a mám klid. Přitom je to škoda, protože Fler je jako jeden z mála dobře uživatelsky zpracovaný. Jak pro prodejce, tak pro zákazníka. Ale serou si sami na hlavy.
No a to ani nemluvím o tom, že aby se zviditelnili, tak si přidali k Fler „Kreativní svět“ – to aby mohli parazitovat na pověsti dobré společnosti s kreativními potřebami a aby se za ně mohli vydávat. Jejich metody jsou fakt ubohé 🙁
Souhlasím 🙂
A to nevíte o tom, že si ta banda začala účtovat k provizi ještě tzv. “ servisní poplatek „. Prý na reklamu. Takže každý prodávající teď zaplatí kromě provize 11 % ještě výpalné za každou uskutečněnou objednávku od 5 Kč do 35 Kč. V podstatě co prodejce vydělá, jim zase nasype do kasičky.
Ježiš, tak to je hnus!!!