Recenze: A Star Is Born / Soundtrack

Veškerou hudbu z tohoto článku si můžete zakoupit na Spotify, ITunes, …

Přeji vám krásný začínající víkend. Nebývá moc obvyklé, že bych vydal článek v pátek večer, ale dneska jsem se rozhodl, že ho vydám. A to z toho důvodu, že se jedná o žhavou novinku, o které jste díky velké propagaci, určitě slyšeli.

A Star Is Born / Zrodila Se Hvězda je film, na který jsem čekal hodně dlouho. A nejen na film, ale i na hudbu s filmem spojenou. Film šel do našich kin teď 4. října 2018. Hlavní roli si zahrála Lady Gaga, která je za svůj výkon žhavou kandidátkou na získání prestižní ceny Oscar. Film jsem ještě neviděl, ale samozřejmě si ho v kině nenechám utéct a určitě vám o něm napíšu. Dneska ale budu hodnotit hudbu z filmu, kterou Gaga pro film nejen nazpívala, ale i napsala.

S filmem šel do prodeje i sountrack z filmu se všemi skladbami, který si můžete zakoupit i na CD. Na soundracku je většina písní nahrána živě z filmu. Gaga odmítla ve filmu zpívat na playback, protože se bála, že by to lidi poznali. A dle mého názoru, ona je jedna z mála těch zpěvaček, která playback nepotřebuje. Takže udělala dobře. No a pokud jste slyšeli před týdnem skladbu Shallow, tak věřte, že to byla jen předzvěst něčeho dokonalého. Celé “album” obsahuje 19 skvělých písniček + 18 krátkých dialogů z filmu. (Dole pod článkem si můžete poslechnout pár skladeb)

Hlavní mužskou roli si zahrál Bradley Cooper, který film i režíroval a samozřejmě nazpíval některé z písní. Bradley Ovšem neni profi zpěvák a tak jasné, že ho Gaga svým výkonem strčila do kapsy. Už u písničky Shallow, kde si Cooper střihne první sloku si můžeme všimnout, že mu Gaga od druhé sloky totálně písničku krade a vztahuje na sebe pozornost všech uší. Stejně tak Gaga krade pozornost i v popovém světě. A není tomu ani u jiných skladeb na albu. Samozřejmě kromě těch, které zpívá jen Cooper. Ty ale posléze stejně přeskočíte, protože zpěv Lady Gaga chcete slyšet pořád dokola.

Znáte písničku od Whitney Houston- I Will Always Love You? Samozřejmě, že jo! Taky jste si mysleli, že větší doják a oplodňovák nikdo nikdy nenazpívá? OMYL! Lady Gaga se to povedlo s písničkou I’ll Never Love Again. Tuhle nádheru si zamilujete hned po poslechnutí prvních pár vteřin! A podobně si určitě zamilujete i písničku Before I Cry, nebo  Is That Alright, nebo Always Remember Us This Way, nebo co teprve La Vie En Rose (Originál této písně je od Edith Piaf, Gaga ji ve filmu zazpívala)

Závěrem asi řeknu jen to, že ten film za to stojí už jen kvůli tý hudbě. Dlouho tady taková skvělá hudba nebyla, a nebude.