Recenze: Kniha – Já Simon

Název: Já Simon (Kniha vyšla i pod názvem Probezení Simona Spiera)

Autor: Becky Albertalli

Počet stran: 303

Vydavatel: HarperCollins

Literatura pro mládež, Romantický román, Bildungsroman, Filmové drama

Já Simon. Určitě jste v minulém roce zaregistrovali to, že se do kin  dostal právě stejnojmený film. Na základě toho jsem si i já pořídil tuhle knížku. Bohužel jsem jí četl postupně víc jak půl roku. Což je u mě celkem normální.

Abych tedy ve zkratce popsal trochu děj knížky. Takže knížka nám vypráví o mladém chlapci, který chodí ještě do školy a který je gay. Svojí orientaci skrývá. Škola na kterou Simon chodí má svůj Tumbrl, kde si jednou Simon přečte anonymní příspěvek od chlapce, který tam píše o tom, že je gay, ale že je těžké to přiznat. Simon na příspěvek zareaguje a s chlapce si začne psát maily. Oba vystupují pod anonymními přezdívkami. Simon se do Blue, jak si říká chlapec, zamiluje i když vlastně neví, jak vypadá.

Celá knížka je napsaná tak, jaky by to jste si četli deník Simona. Většinou se střídá klasická kapitola s kapitolou, kde jsou vypsané maily mezi chlapci. Na ty mejly jsem se vždycky těšil nejvíc, Bavilo mě sledovat, jak se jejich komunikace postupně mění, jak se více poznávají a jak se do sebe vzájemně zamilovávají. V knize nechybí zajímavé zápletky a dramatické chvilky. Za mě byla knížka nejkrásnější v okamžiku, kdy Simon přiznal veřejně, že je gay a chvíle, kdy se poznali chlapci osobně. Přistihl jsem sám sebe, jak se usmívám.

Co ovšem musím podotknout je to, že knížka určitě není vysloveně určená pro mojí věkovou kategorii. Neříkám, že dospělý si na ní nenajde něco zajímavého, ale spíš bych doporučil knížku mladším a dospívajícím čtenářům. Knížka je to pěkná a čtivá, takže pokud se jí rozhodnete pořídít a přečíst, tak vám přeju, aby se líbila, alespoň jako mě. Určitě by vás zajímá názor na to jestli film nebo knížka. Většinou tvrdím, že knížka je lepší. V tomhle případě bych se asi o pár procent přiklonil k filmu, ale to asi jen z toho důvodu, že už mi neni náct a knížka prostě není určená vysloveně pro mě.