Recenze: Film, Zrodila Se Hvězda

Předem upozorňuju čtenáře toho článku, že prozradím něco z děje filmu. Pokud se nic takového dozvědět nechcete, než uvidíte film, tak si raději přečtěte jiný článek.

Podle mě jsem byl poslední fanoušek Lady Gaga, kterej viděl tenhle film! Ale konečně jsem se dostal do kina a dneska vám o tomle filmu něco povím. A to ze dvou důvodů. První je ten, že je to film, kde exceluje Lady Gaga a za druhý proto, že i kdybych nebyl fanouškem Gaga, tak je to jeden z nejkrásnějších filmů, které jsem kdy viděl. Film je skvělý nejen svým zpracováním, dějem, ale především hereckými výkony a hudbou. O hudbě z filmu jsem psal TADY.

Trochu jsem se bál toho, že když hraje hlavní postavu Lady Gaga, tak se od toho nebudu moct odprostit. Od toho, že to neni Gaga, ale Ally. Můžu vám říct, že to bylo první, na co jsem zapomněl. Nebo spíš bych řekl, že to že je to Gaga se schovalo a postupně se Ally ve filmu promněňovala. Spousta situací z filmu mi připomínala samotnou Gaga. Chvílema mi to připadalo, jako bych se díval na romantický životopis Lady Gaga. Chvílema jsem fandil coby Ally, aby se jí povedlo dosáhnout svého cíle.

Herecký výkon Lady Gaga ve filmu v roli Ally, je prostě tak neskutečně dobrý, že vás Ally totálně zamilujete. Ally je mladá slečna, která pracuje jako barmanka a po nocích vystupuje jako zpěvačka a tanečnice v travesti klubu, do kterého náhodou zavítá slavný zpěvák Jackson Maine. Ten slyší v klubu Ally zpívat. Jacksnovi se líbí hlas Ally a rozhodne se na ní počkat do zavíračky klubu. Stráví spolu pak celý zbytek noci.

Už v začátcích filmu si můžeme všimnout toho, že je Ally stavěna do role, kdy je jako žena “ponižována” muži.  Ally ve filmu působí trochu jako novou modlou bojovnice za práva žen. Jackson se k Ally chová jako džentlmen a to se jí líbí. Po tom, co na ní Jack počká v klubu a stráví s Ally noc, kdy mu taky ona složí a zazpívá kousek písničky, jí zve druhý den na svůj koncert. I když se Ally líbí to jak se k ní Jack chová, tak trochu odporuje. Na druhý den jí ale naštve šéf v práci a ona skončí, nastoupí do letadla, který jí Jack poslal a odlétá. Na koncertu Ally vystoupí s písničkou, kterou v noci zazpívala Jackovi, a kterou on hned ten den zaranžoval. Vystoupení s písničkou Shallow neznámou Ally takřka katapultuje do středu zájmu médií a publika.

Ally píše jednu písničku za druhou, vystupuje s Jacksnem na jeho koncertech a stává se stále slavnější a žádanější. Ally si všimne manažer, který z ní chce udělat superstar, což se povede. Ally s Jacksnem se do sebe zamilují a berou se.

Slavný zpěvák Jackson ve filmu trpí nemocí zvanou Tinnitus, což je neustálé pískání v uších a postupná ztráta sluchu. Jackson je také závislý na alkoholu, což s kombinací léků a drog způsobí například to, že Ally ztrapní na pódiu, na předávání prestižních cen Grammy, kde si Ally přebírá cenu za Objev roku. Jackson se na pódiu pomočí. Tohle je jedna z posledních kapek a Jackson je zavřený v protialkoholovém ústavu, kde se léčí ze své závislosti.

Ally je mezitím velmi úspěšná a stále vystupuje a pracuje na druhém albu. Jackson se ze své závislosti vyléčí. V závěru filmu odjíždí Ally na svůj koncert a Jackson se za ní má později vydat a na koncertu s ní má vystoupit s písničkou Shallow, tak jako za “starých”. On se ale za Ally nevydá a v garáži se oběsí. Závěrečnou scénu filmu, která je strašně moc dojemná a nádherná vám tady nebudu popisovat.

Když to shrnu, tak za mě osobně si nedovedu jiný konec představit. Navíc nemám moc rád dobré a předvídatelné konce, protože to většinou tak nechodí. Ve filmu je taky použito spousta situací ze života Lady Gaga. Třeba například to, že jí před tím, než se stala slavnou říkali v nahrávacích společnostech, že je ošklivá a proto nebude nikdy slavnou. To samé říkali o Ally. A možná proto, že jsou použity některé z těchto situací, o to víc věříme Ally. Za sebe si troufám říct, že je to nejlepší film, který jsem viděl. Jak už jsem psal, tak nejen kvůli Gaga, ději, ale i  kvůli celkovému zpracování filmu. Dlouho jsem navíc neviděl tak dojemný film, který by mě navíc upoutal a vtáhnul do děje tak, jako tento. Takže co vám zaručuju je to, že u filmu vám oko suchý nezůstane.

ZDE si můžete přečíst mojí recenzi na soundtrack k fimu.